Bra deals, gratis och annat

Jag har blivit med gammal kaffeservis från 50-tal, en Rörstrand Paljette med 9 koppar, 12 fat, 11 assietter, gräddkanna, sockerskål och kaffekanna. Allt i perfekt skick. 450 kr på Röda korset blev det för denna. =) För mig var det ett riktigt fynd! Bild har ni längst ner i raddan här. 

Förra helgen var jag på klädbytardag på travet och shoppade loss för 460 kr. Ni kan se nedan 3 bilder med barnkläder jag fick för dessa pengar (hittade även en klänning till mig själv som inte är med på bild). Känner mig gaaaanska nöjd med det inköpet. Nu har vi kläder till lillbruttan ett bra tag framöver! Och pappa den hjälten skjutsade oss till och från samt körde runt henne i vagnen under hela tiden jag var där och rännde runt. 

Idag blev det lite shopping mer i mat och hushållsväg. På bilden närmast här under ser ni blöjpaketen som jag tack vare butiksrabatt och kuponger fick till 60% rabatt, dvs 160 kr istället för 396 kr. Känns helt klart värt det då att plocka ihop annat man ändå behöver för 2x200 kr och sen gå till varsin kassa. =) 
Utöver detta hade Coop skickat ut medlemsrabatt till mig med 1 gratis klämmis  och 1 sköljmedel, samt tvättmedel och våtservetter till halva priset. Tackar inte nej till det inte. =P
Jag fick nyligt ett gratisprov på fogskum och de var gulliga nog att skicka även en sportflaska. Och igår hämtade jag en gratis bok till lillan från biblioteket. Puh... Mycket att räkna upp. 

Jo, justja! Löste tillslut in mina pamperspoäng också mot 300 kr på Lekmer, så nu gäller det bara att välja ut något bra där. 
Och så måste jag ju lösa in Siba-presentkortet någon gång... Gah! ^^ Dagens i-landsproblem. 
Och till sist, för ett tag sedan gick jag hem en smartphone som jag betalt 10 kr för, en samsungkopia typ. Jättefin, men ville inte ha den själv så blev å sälja iväg. Skulle ha tagit mer för den dock. La ut den för fast pris 400 kr, men blev flera som köade, så hade nog kunnat få mer. Men tjänade ändå 250 kr efter tullavgiften som blev på den (enda gången jag åkt på tullavgift på någon sån här "nästan-gratis-pryl"), men det var det värt ändå, för det var kul och spännande. ;D
Så, det var det! 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

TessPeZ

Här kommer jag att ta upp lite blandat från mitt liv. Så som pyssel, produkttester, fyndtips, och tankar och händelser.

RSS 2.0