Loppi blogbag <3 Skönhet och hälsa

Ja, som rubriken lyder har jag fått he ett nytt loppipaket nyligt med massa spännande saker bara för mig!! ^^
Här är vad jag tyckte om sakerna.
 
Bio-Oil: Har jag faktiskt haft hemma tidigare. Väldigt skön kroppsolja. Den doftar lite kaneloch ty blommigt kanske. Trevlig doft, aningens stark dock. Den är framtagen för att gör ärr, bristningsr, ojämn hudton mm mindre framträdande. Många tycker att den hjälper och är jättebra. Jag kan inte säga så mycket, för jag har inte varit nog duktig på att smörja regelbundet tidigare, och sen krävs det väl ett tag innan man ser ev effekt. Men ad jag kan säga är att huden mår bra av den, och den återfuktar och smörjer upp bra. Jag tycker om den, och kommer säkerligen att köpa den igen.
 
Friggs, 2 olika produkter:
Naturliga ekologiska miniriskakor av råris och majs, fri från gluten, hög halt av fullkorn. Lättsaltade, utan tillsatt socker. Ena sidan doppad i mörk choklad. 
Dessa var helt klart begärliga tyckte jag. De försvann samma kväll som jag fått dem. =) Bra storlek på påsen.
TE+ Solljus. Koffeinfritt te med tillskott av 1/4 dagsbeov av D-vitamin per kopp. Ett grönt rooibos te. Gott, friskt och fruktigt. Även gott med lite honung i. Det var inte så fränt och bittert som vissa vanliga teer kan vara. Lättdrucket och trevlig smak tycker jag. Kan rekommenderas.
 
Pierre Robert: Man fick en kupong så man kunde beställa valfri trosa från deras hemsida. För mig blev det en ceriserosa syntetisk Invisible hipster. Jag har hunnit använda dem en gång. Syntet av detta slag som bara är "klippta" osydda kanter bak på skinkorna tycker jag brukar ha en tendens att töjas och halka in mellan skinkorna. Dock så klarade dessa en dag med bilåkande och långa promenader bra. I alla fall såhär när de är nya. Och jag hoppas det håller i sig. Men ändå föredrar jag bomullstrosor och hur de sitter och känns. 
Mdelen var dock snygg. Fin och väl sittande spetskant upptill. Jag kan rekommendera dem.
 
Yves Rocher, 2 olika produkter:
Elixir Volume mascara. Ganska lätt att applicera, i alla fall efter man vant sig lite vid den typen ab borste. Blev snyggt och jämnt lagd. Dock lite smuligt i ögonen efter några timmar, samt lite grått under ögonen. De två problemen som för ig är viktigast att slippa med en mascara. Helt okej, men inget jag köper igen skulle jag tro.
Bonheur Eau. En parfym med frisk, för mig somrig doft. Lätt och fräsch. Jag brukar vara väldigt kräsen med parfymer, och har därför svårt att hitta en jag faktiskt köper, och sen dessutom fortsätter använda. Men den här blev jag positivt överraskad av. Jag har använt den flera gånger redan, och trivs bra. Den tar inte över, utan tillför. Det är en doft jag tror kan funka för många. Tummen upp!
 
RFSU: Active Balance, dubbelverkande vaginaltablett som tillför probiotiska lactobaciller. Ska kunna verka både i förebyggande syfte mot svampinfektion i underlivet, samt behandla existerande problem. Detta måste jag säga, har jag inte testat. Jag vill inte använda någonting "där nere" i onödan, då jag redan är känslig och orolig där av andra anledningar. Kanske att jag ger dem till en kompis som brukar ha problem med infektioner, så får hon testa hur det fungerar. 
 
  
#loppiblogbag #loppiblogbagskönhet
#yvesrocher #friggs #rfsuprodukter #pierrerobert #biooil



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

TessPeZ

Här kommer jag att ta upp lite blandat från mitt liv. Så som pyssel, produkttester, fyndtips, och tankar och händelser.

RSS 2.0